"...mert annyit érek én, amennyit ér a szó versemben" Radnóti Miklós




2010. február 7., vasárnap

Névnap

Tegnap, azaz február 6-án ünnepelem a névnapomat. A Dóra név sajnos csak egyszer szerepel a naptárban, ellenben a Péterrel, ami huszonegyszeri ünneplési lehetőséggel kecsegteti birtokosát. A nevem jelentése Isten ajándéka. Szerintem, ha megkérdezném a szüleimet, hogy Isten ajándékának éreznek-e, nem biztos, hogy egyből rávágnák a igen választ. :) Najó, valószínűleg kisebb gondolkozás után igent mondanának:)
Amikor kicsi voltam, a névnapomat egyfajta mércének fogtam fel: ehhez viszonyítottam a születésnapom eljövetelét, merthogy február 19-én születtem. Szóval, már csak két hét.
Amúgy utánanéztem, hogy mit írnak "rólunk" Dórikról az interneten. Figyeljetek:

Rokon nevek

Dorottya, Dorina, Dorinka, Dorka, Dorit, Dorotea, Doroti
Gyakorisága

Az 1990-es években igen gyakori név, a 2000-es években a 11-14. leggyakoribb női név.
Névnapok

* február 6.

Híres Dórák

* Kakasy Dóra színésznő
* Létay Dóra színésznő
* Szinetár Dóra színésznő
* Pásztory Dóra kétszeres paralimpiai bajnok úszó
* Arany Dóra basszusgitáros
* Radó Sándor földrajztudós, hírszerző álneve.
* Tolvaj Dóra festőművész

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése