"...mert annyit érek én, amennyit ér a szó versemben" Radnóti Miklós




2011. február 7., hétfő

Örök álmok

Ringató álmok, képzelt csodák,
valóságos, megtörhetetlen buták
Kik csak néztek furcsán,
visszhangotok nincs, vagy csak kurtán.
Elképzelem. Megálmodom.
alaposan kigondolom, hagyom,
Hadd forrjon egymagában,
így nem hagy örökös magányban.

Örök az életem. Bármikor élhetem.
Mindenem van: kenyerem, hazám, szerelmem.
Szívem hevesen dobog, mellem lüktet,
a csúf igazság gúzsba köthet.
Lesem a valót, kívánom a jót,
tiltom a kegyest, akarom megbízhatót.
Alapos vagyok. Gondoskodó.
Titkom örök, létem mindenható.

Ember vagyok. Szánalmas,
kizsigerelhető, csúf, gonosz, s aljas.
Bűnöm a népé,
büntetésem az elmémé.
Fáj, hogy így kell léteznem,
kezeim kötve, szívem lángol végtelen.
Én csak örökké álmodom,
szabadságra, szerelemre vágyódom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése